mandag den 16. december 2013

Løbe træning

Så er jeg igen kommet hjem fra en løbetur.

Flere har spurgt mig hvorfor jeg løber, når nu det er en tur på cykel der står for skud til sommer.
Og det er egentligt meget nemt at svare på.

Generelt løber jeg kun for at styrke mine knæ og benmuskler, og ikke for at blive mere fit. Kondi'en burde jeg nok få fra mine cykel ture.
Da mange af toppene i starten er højt nok til at der stadig er sne, vil der være en del "hike-a-bike" den første uge, og det skulle koste dyrt på knæene.



Dagens tur: Movescount Link

Grundet at det mest er for knæene skyld, gør at jeg egentligt ikke behøver løbe stærkt.
Men på trods af det har jeg alligevel sat mig et par del mål med hensyn til mit løberi.
5km på 25m var første mål, og det er vi ca 100m fra nu.
Næste mål var/er 10km på 45min, og det er jeg sikker på jeg nok skal nå.

Pt løber jeg ca. 8km på 42min, og det er på en ren koldstart. Så mon ikke....

Ude og aftenløbe med Anders.... Havde man spurgt os for 2 år siden om vi nogensinde ville komme  ud og løbe træne sammen, havde man nok sagt NEJ... 

Ud over at have min Tikka lygte i panden, løber jeg i korte bukser og mine Odlo, løse knæ.. det er rigeligt for mig pt, og med en langærmet Odlo evolution undertrøje og min Windbreaker, har jeg ingen problem med at holde varmen.

Faktisk var det første gang idag at jeg cyklede hjem med lange bukser på, og jeg var ved at dø af varme... fatter slet ikke at folk kan holde ud at havde de lange bukser på.

Nå det var lidt om min træning med løb.. ses derude.. sig til hvis du vil løbe med...

1 kommentar: